sábado, 28 de marzo de 2015

La Muixeranga d'Alacant visita las Tertulias de la Tasca

L'última convidada a les nostres Tertulias de la Tasca ha estat La Muixeranga d'Alacant.

La Muixeranga és una de les manifestacions culturals més antigues de la nostra Comunitat, del País
Valencià. Inclús és l'origen dels Castells catalans, potser més coneguts. Les primeres que estàn documentades daten del segle XVII. Va ser més tard quan, en anar a treballar l'arròs al Camp de Tarragona, el Ball de Valencians va arrelar a Catalunya.
Adrian Cervetto ens parla d'una Muixeranga joveníssima, que fa uns mesos va començar a rodar, i que té molt futur per devant.
Ens ha parlat de com assajen i preparen les figures, i de com, poc a poc, estàn creixent. Ja ténen cascos per les petites anxanetes, i així podràn fer construccions més grans. I també ténen vestuari: vesteixen els colors de la bandera d'Alacant, amb camisa blava, faixa negra i pantalons blancs.
Estàn suscitant molt d'interés a escoles i instituts, d'on els criden per fer mostres i tallers als alumnes. De fet, la seu per assajar és l'Institut Jorge Juan, a on ens conviden a anar a visitar-los els diventres, a partir de les 18:30 hs, tot i que el seu lloc favorit per practicar són les places, així que preparats, que en qualsevol moment us els podeu trobar mentre passejeu, ara que arriba el bon temps.

I parlem de Cultura, la nostra, que és la que, en definitiva, els mou per tirar endavant aquest projecte amb ganes i il.lusió.

Tot això necessita diners per continuar. Ens proposen ajudar-los amb donacions de només 1 euro mensual.
Convidem a tothom a participar-hi, entrant a Donnem, i col.laborar en aquest projecte tan nostre.
Visiteu la seva pàgina de facebook, on trobareu totes les actuacions que estàn preparant. I vénen sorpreses!
Voleu escoltar l'entrevista completa? Aquí teniu l'enllaç. Esperem que us agradi.

La última invitada a nuestras Tertulias de la Tasca ha sido la Muixeranga d'Alacant.
La Muixeranga es una de las manifestaciones culturales más antiguas de nuestra Comunidad, del País Valencià. Incluso es el origen de los Castells catalanes, tal vez más conocidos. Las primeras que están documentadas datan del siglo XVII. Fue más tarde cuando, al ir a trabajar en los arrozales en el Camp de Tarragona, el Ball de Valencians arraigó en Catalunya.

Adrian Cervetto nos habla de una Muixeranga jovencisima, que hace unos meses empezó a rodar, y que tiene mucho futuro por delante.
Nos ha hablado de cómo ensayan y preparan las figuras, y de cómo, poco a poco, están creciendo. Ya tienen cascos para las pequeñas "anxanetas", y así podrán hacer construcciones más altas. Y también tienen vestuario: visten los colores de la bandera de Alicante, con camisa azul, faja negra y pantalones blancos.

Están suscitando mucho interés en escuelas e institutos, desde donde los llaman para hacer muestras y
talleres a los alumnos. De hecho, la sede para ensayar es el Instituto Jorge Juan, donde nos invitan a visitarlos los viernes a partir de las 18:30 hs, aunque su lugar favorito para practicar son las plazas, así que estad preparados, que en cualquier momento os los podéis encontrar mientras paseáis, ahora que llega el buen tiempo.
Y hablamos de Cultura, la nuestra, que es, en definitiva, lo que los mueve a seguir adelante con este proyecto con ganas e ilusión.
Todo esto necesita dinero para continuar. Nos proponen ayudarlos con donaciones de tan solo 1 euro mensual.
Os invitamos a todos a participar, entrando en Donnem, y colaborar con este proyecto tan nuestro.

Visitad su página en facebook, donde encontraréis todas las actuaciones que están preparando. ¡Y vienen sorpresas!
¿Queréis escuchar la entrevista completa? Aquí tenéis el enlace. Esperamos que os guste.

No hay comentarios:

Publicar un comentario