jueves, 23 de abril de 2015

Un llibre i una rosa - Una rosa y un libro

Feliz Día del Libro.
Feliç Sant Jordi.

Hoy celebramos el Día Internacional del Libro, fecha que decidió la UNESCO a propósito de la
Rosa
Colección Puntos de Libro
Carlos Soriano - 2009
coincidencia de los aniversarios del entierro de Miguel de Cervantes y la muerte de William Shakespeare e Inca Garcilaso de la Vega.

Però avui és un dels dies més bells d'entre tots els que enyoro de la meva terra, Catalunya.

La Diada de Sant Jordi és una festa que celebrem tots, tot i ser dia feiner, al carrer: les parades de llibres i roses es troben a cada cantonada, a cada plaça; els botiguers ofereixen flors als compradors (des de petites botigues de barri fins a supermercats); algunes empreses les regalen als treballadors, i, sobre tot, els estimats s'intercanvien roses i llibres. Per això, la Diada de Sant Jordi és el nostre Dia dels Enamorats. I, què volen que els digui? Em sembla molt més romàntic que Sant Valentí...

Jo tinc una teoria, que porto verificant cada any: excepte molt poques vegades, el 23 d'abril és un dia especialment solejat. La vaig començar a comprovar quan, a escola, vàrem muntar una parada per aconseguir diners pel viatge de fi de curs (quina escola no ho segueix fent?). Van caure quatre gotes de matinada, quan anàvem a buscar les roses al majorista, que ens van fer esgarrifar: "i si no les venem per la pluja?". En montar la paradeta, ja sortia el sol, i cap al migdia no ens en quedava ni una per vendre.

Passejar una estona per les Rambles de Barcelona, a la Riera de Mataró o al carrer Constitució d'Hospitalet, era la millor opció per després de la feina: fullejar llibres pel meu home, per mi, per les meves filles; escollir una rosa per posar-la a un lloc d'honor al saló de casa (envoltada per les que aconseguiem a la feina o al "super")... Tot el dia esperàvem el moment de sortir de treballar per barrejar-nos entre llibres, flors i gent feliç als carrers engalanats...

Sí, me gusta celebrar Sant Jordi. Feliz Día del Libro y la Rosa. Feliz Día de los Enamorados.




No hay comentarios:

Publicar un comentario